Tuesday, August 9, 2011

Break up #1

When I woke up this morning, I felt nothing.Because the pain is all over me.


Aku ingat aku boleh tidur lebih lama hari ni. But pukul 8 pagi aku dah bangun. Semua orang still tengah tidur. Aku check handphone aku. Ada message from him. Aku tak baca pun, terus delete. Capai tuala, pakaian, toiletries, then terus mandi.


Bilik mandi lengang tak ada orang. Bolehlah aku lepak bilik mandi yang aku suka. Aku letak bucket depan toilet. Ambik berus and ubat gigi. Berdiri depan cermin. Then berus gigi slowly. I don’t even dare to look at myself. Mesti haggard gila. Aku menyampah.


Selesai berus gigi, masuk shower, mandi super slow. Selalunya aku mandi tak sampai 10 min. Kali ni aku mandi 30 minit. And of course, I cried again. Tempat strategik nak menangis. Aku bukak shower kuat-kuat. And aku lagi kuat menangis.




Balik bilik, mata bengkak dan merah. Hidung tersumbat. Aku terus baring atas katil. Tak ada mood nak beli makanan. Tak ada mood nak study. Tak ada mood nak buat apa-apa. Aku pejam mata. Try untuk tidur balik.


It works.


Aku sedar bila pukul 10 pagi. Roomies aku semua dah tak ada. Diorang ada hal kot. Aku malas nak fikir. Malas nak text tanya diorang pergi mana.


Perut rasa lapar. Tapi hati rasa lagi sakit. Aku bangun, cuci muka kat sink pantry. Sarung cardigan and tudung, terus keluar bilik. Pergi cafe beli makanan. Terjumpa someone tengah jalan yang tegur aku. Aku senyum balik. But tak tahu dia perasan ke tak. Hari macam ni aku tak mampu nak senyum lebar-lebar pun.


Impak putus cinta. Terasa diri tu bodoh.


Seriously, I look like a moron. And feel like a moron.


Aku rasa dalam sejarah hari ni ,nasik yang aku senduk paling sikit. Ayam goreng, sayur kubis. Teh ais. Abang buat air tengah melalak lagu kat radio. Lagu cinta of course. Buatkan aku lagi meluat tunggu lama kat sini.


“ Reni?”


Aku tak bergerak sikit pon. Bukan tak kenal sapa yang panggil. Sah dia dah tahu semua. Kawan baik dia yang shaite tu mesti dah bagitau.


“ Reni ok?”


Tak ke bodoh soalan tu sedangkan kau dah tahu apa yang terjadi.


“ Reni, err... Sorry,”


“ Motif?”


Dia terdiam.


“ Sejak bila jadi jurucakap Sya... jantan bengong tu? Berapa dia bayar?”


“ Reni, dia pun sedih..”


“ Pergilah tenangkan your so-called good for nothing bestie tu. Terjegat kat sini buat apa?”


Aku ambik teh ais and terus blah.


“ Reni, dia rasa bersalah sangat..”


Aku pusing dan pandang muka dia. Bengang. “ Fiq, tell him, I don’t like a coward who doesn’t speaks for himself. “


Afiq tak panggil aku dah. Aku tahu aku tak patut marah Afiq. But kalau dia datang tadi and says Reni, nak aku belanja? I will accept that. But menjadi wakil si malaon tu bercakap. Aku tak boleh terima. Nampak sangat penakut.


Balik bilik, on lappy, bukak cerita Inception sambil makan nasik. Terdengar bunyi vibrate handphone atas meja. It’s that jebon. Malas angkat.


He called again.


Tengok handphone. 67 missed calls. Nice.


Dia telefon lagi. Aku jawab.


“ Can you please listen to me???????” Dia terus tinggikan suara.


Aku off handphone terus. Tak ada masa nak dengar orang marah-marah. Who deserve to be mad sebenarnya?



No comments:

Post a Comment